FANDOM

Kyle

En bild på Kyle Brofloski.

Namn Kyle Broflovski
Kön Man
Ålder 8-10 år
Hårfärg Rött
Ögonfärg Okänt
Familj
  • Gerald Broflovski (Far)
  • Sheila Broflovski (Mor)
  • Ike Broflovski (Adopterad bror)
  • Kyle Schwartz (Kusin)
  • Cleo Broflovski (Mormor, död)
Citat
  • Fat ass.
  • Shut up Cartman!

Kyle Broflovski är en av huvudpersonerna i South Park efter Stan Marsh, Eric Cartman och Kenny McCormick. Hans röst görs av Matt Stone.

UtseendeRedigera

Kyle bär alltid grön mössa, orange jacka med grön krage, gröna handskar, mörkgröna byxor. Ibland visas han dock utan sin välkända, gröna mössa. Under de få tillfällen man kan se honom utan den, så får man reda på att han har rött hår.

VännerRedigera

Kyles bästa vän är Stan Marsh. Men han umgås sällan ensam med honom, utan också umgås ständigt med även Eric Cartman och Kenny McCormick. Dock kommer han inte på allt för god fot med Eric, då Eric hela tiden påminner honom om vilken "dum jude" han är. Detta leder ofta till vilda, verbala bråk mellan de båda "vännerna".

FamiljRedigera

Familjen broflovski

Kyle lever tillsammans med sin mamma, Sheila Broflovski, hans pappa, Gerald Broflovski, och hans adopterade kanadensiska lillebror, Ike Broflovski. Sheila är väldigt överbeskyddande, och vill absolut inte att hennes barn varken ska svära eller annat. Hennes överbeskyddande personlighet brukar dock resultera i raka motsatsen mot vad hon från början tänkt sig. Som tex. i South Park-filmen Bigger Longer & Uncut, då hon vill rädda landets ungdomar från de hemska kanadensarnas fula ord. Det hela resulterar bara i ett krig mellan de två länderna, och orsakar mer förödelse hos landets barn än svordomarna nånsin kunde ha gjort. Hans pappa, Gerald Broflovski, jobbar som advokat.

ÖvrigtRedigera

Mall:Nav boxFil:Http://i6.tinypic.com/6ak40og.jpg